Tuesday, February 2, 2010

Skim Lencana Anti Dadah

Apakah itu SLAD?

Skim Lencana Anti Dadah(SLAD) adalah satu usaha terancang untuk melibatkan ahli-ahli persatuan berpakaian seragam sekolah menengah dalam aktiviti pendidikan pencegahan dadah di sekolah dan akhirnya di masyarakat luar.

Bagaimana SLAD ini dilaksanakan ?

Aktiviti SLAD ini adalah sebahagian daripada aktiviti berpersatuan berpakaian seragam sekolah yang disertainya.Di samping menjalankan akiviti persatuan yang telah ditetapkan, pemimpin/penasihat persatuan berkenaan hendaklah memasukkan aktiviti anti dadah dalam aktiviti persatuan.Ahli-ahli persatuan menyertai Skim secara berterusan akan dianugerahkan Lencana Anti Dadah selepas diadakan penilaian.

Berapa lama menyertai SLAD sebelum dianugerahkan lencana ?

Ahli-ahli persatuan berpakaian seragam yang menyertai SLAD dikehendaki menyertai secara berterusan dalam tempoh minimum satu dan maksimum dua tahun baharulah dianugerahkan lencana.

Apakah ertinya penyertaan anda di dalam SLAD ini ?

Dengan menyertai SLAD ini, anda telah memberikan sumbangan dalam usaha mencegah penyalahgunaan dadah di sekolah anda.Sekurang-kurangnya anda tahu akan bahaya dadah dan bagaimana anda dan rakan-rakan boleh menjauhkan diri dari penyalahgunaan dadah.

No comments:

Post a Comment